posts/cernohorsky-bartos-hut.jpg
6. září 2021

Komentář pirátského poslance Lukáše Černohorského: Zaměstnanci ostravské huti jako rukojmí, z LIBERTY zmizely další povolenky za miliardy a vláda mlčí

Ostrava, 6. září 2021 – Když se v květnu na půdě Sněmovny projednávala napjatá situace v ostravské huti Liberty Steel, ptal jsem se Ministra průmyslu a obchodu, zda uvažuje o státní intervenci nebo má jiný plán, pokud dojde k dalšímu vyvedení povolenek a ocelárně bude hrozit úpadek. Odpověděl, že vstup do společnosti vláda zatím neřeší, krizové scénáře ale prý má. A mohli bychom je vidět? Zřejmě ne. Nikdo o nich nic neví. Varovných signálů je přitom za uplynulé měsíce celá řada. Vedení společnosti hned v květnu porušilo jen pár dní starý slib daný premiérovi, že bez vědomí dozorčí rady nevyvede žádné povolenky určené na investice do modernizace závodu a přechodu k uhlíkové neutralitě mimo Českou republiku. Nyní již víme, že tento slib v červenci porušilo podruhé.

posts/andrea-hoffmannova-detske-skupiny.jpg
22. prosince 2020

Komentář Andrey Hoffmannové: Podporujme, co funguje, nedělejme, co nefunguje! Dětské skupiny mají své nenahraditelné místo i v Ostravě

Ostrava, 22. prosince 2020 – Dětské skupiny se díky několik let trvající podpoře Evropské unie staly důležitou součástí péče o předškoláky v Česku. Vyřešily hned několik problémů najednou. Naše země se totiž v žebříčku dostupnosti péče o malé děti do tří let ocitla na předposledním místě před sousedním Slovenskem. Pečovatelské povinnosti jsou navíc jedním z hlavních důvodů nižší zaměstnanosti žen. Stovky vznikajících dětských skupin tak ulevily nejen rodičům, kteří se díky tomu mohli snáze vrátit do pracovního procesu, ale také městům a obcím potýkajícím se s nedostatečnou kapacitou jeslí a nepřipraveností přeplněných mateřských škol starat se o dvouleté děti. Ty totiž vyžadují náročnější péči než jejich o rok starší „spolužáci“.

posts/polansky-rouska.jpg
1. prosince 2020

Komentář Ondřeje Polanského: Spuštění elektronické dálniční známky skončilo fiaskem. Projekt za stovky milionů selhává, na novou éru na dálnicích zatím zapomeňme

Praha, 1. prosince 2020 – Dnes měla začít nová éra na českých dálnicích. Nezačala. Onou „novou érou“ měl být podle slov ministra (nejen) dopravy Karla Havlíčka ostrý start systému elektronické dálniční známky, který zlidověl v médiích pod názvem „eshop za 400 mega“. Kauza do nástupu koronaviru vesele plnila titulní stránky novin a pavučiny sociálních sítí. Dnes se jí popularity dostává podruhé, místo slavnostního představení nové známky jsme se ale opět dočkali jen parodie na to, jak řídit stát. Nejenže je celý systém nedotažený, jak vysvětlím níže, Ministerstvu dopravy se nepodařila ani tak jednoduchá věc, jako spustit e-shop včas. V podstatě okamžitě ho muselo kvůli problémům zase vypnout.