posts/ostravica-textilia-lukas-ondra.jpg
1. prosince 2021

Ostravica-Textilia vstává z popela, přispěli k tomu i Piráti

Ostrava, 1.prosinec 2021 – Další krok k záchraně ostravské ikony – módního domu Ostravica-Textilia je tady. Po neuvěřitelných 21 letech peripetií dochází ke zlomovému okamžiku – projekt získal stavební povolení a rekonstrukce může začít. Začalo výběrové řízení na dodavatele stavebních prací, ty by mohly být zahájeny již počátkem příštího roku, hotovo má být v polovině roku 2023. V Nové Ostravici má vzniknout centrum kreativního průmyslu doplněné o gastronomické zázemí, hudební klub nebo divadelní a konferenční sál.

posts/billboard1.jpg
17. května 2021

Piráti odhalili nelegální dezinformační kampaň zneužívající pandemii

Praha, 15. dubna 2021 - Falešné zprávy o genocidě, vakcinaci nebo čipování – i tohle obsahují nelegální billboardy, na které upozornil pirátský analytický tým. Dezinformační poutače na území Moravskoslezského kraje nemají stavební povolení, ani povolení krajského úřadu. Billboardům navíc chybí povinné značení a není známé jejich financování. Poslanec Pirátů Ondřej Polanský tak zaslal podnět krajskému úřadu a očekává jejich odstranění. Podle europoslankyně Markéty Gregorové jde o další příklad toho, že vláda neumí bojovat s dezinformacemi.

posts/ondra-dol.jpg
30. března 2021

Vláda chce 15 miliard spláchnout v kanálu, dohodla se s Poláky za zády kraje i Ostravy

Ostrava, 30. března 2021 – Vláda ignoruje protesty Ostravy a pokračuje v přípravách kanálu Dunaj-Odra-Labe. Podle včerejší zprávy Hospodářských novin se dohodla s polskou stranou na trase vodního koridoru Dunaj-Odra, která by měla vést severně od Bohumína do Ostravy. Piráti napříč jednotlivými patry politiky však tuto megalomanskou investici, která by jen v první fázi vyšla na 15 miliard, odmítají a upozorňují na řadu rizik a nejasností.

posts/polansky-rouska2.jpg
8. března 2021

Piráti odmítají návrh konzervace lokálek, který zásadně ohrozí dostupnost dopravy

Praha, 8. března 2021 – Piráti odmítají návrh poslance ANO Martina Kolovratníka umožňující tzv. konzervaci lokálních tratí a chtějí ho vyškrtnout z novely zákona o drahách, který je na programu jednání Sněmovny v tomto týdnu. Podle pirátského poslance Ondřeje Polanského by mohl znamenat rušení stovek kilometrů železnice v Česku. V uplynulých týdnech se proti snazšímu rušení lokálek vzedmula vlna kritiky z řad odborné i širší veřejnosti. Piráti návrh kritizovali od počátku a v únoru, kdy ho posvětil Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny, jako jediní hlasovali proti. Pochybnosti podle nich vzbuzují nejen drakonicky nastavené podmínky, ale i zásadní chyba v paragrafovém znění návrhu. Pro případ, že by se jej ale vyškrtnout nepodařilo, připravili sérii pozměňovacích návrhů, kterými se snaží alespoň omezit největší rizika a problémy.

posts/polansky-rouska.jpg
9. února 2021

Dostavba dálnice D4 není podle Pirátů vhodná pro PPP financování, stát zbytečně prodělá pět miliard

Praha, 9. února 2021 – Piráti a Starostové se dnes ve Sněmovně jako jediní zdrželi při hlasování o zamýšleném financování zbývajících 32 kilometrů dálnice D4 formou pilotního PPP (Public Private Partnership). Piráti upozorňují, že je v tomto případě PPP financování pro stát nevýhodné a zkoušet by se mělo na jiném typu projektu, než je rutinní výstavba dálnice.

posts/polansky-rouska2.jpg
4. února 2021

Hospodářský výbor dal stopku návrhu poslanců ANO, měl zajistit na dálnicích monopol pro lovce nehod

Praha, 4. února 2021 – Hospodářský výbor včera nepodpořil kontroverzní pozměňovací návrh poslance ANO Josefa Kotta k silničnímu zákonu. Kvůli němu by nově policie vždy musela volat pouze tu odtahovou službu, kterou si nasmlouvalo Ředitelství silnic a dálnic. Ostatní odtahovky by měly smůlu. V praxi by to znamenalo zavedení monopolu pro vybrané lovce nehod a zdražení povinného ručení pro řidiče. Poslanec úpravu zákona předložil navzdory názoru ministerstva dopravy, výhrady měla také dopravní policie, Ministerstvo vnitra i pojišťovny. O návrhu nakonec rozhodnou poslanci ve třetím čtení na příští schůzi Sněmovny.

posts/ondrej-polansky-2.jpg
14. ledna 2021

Ondřej Polanský: Tahle krize je úplně jiná, než ty předchozí

Ostrava, 14. ledna 2020 – Poslanec Ondřej Polanský z Ostravy již třetím rokem hájí pirátské barvy v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR. Nyní v internetové volbě krajského fóra obhájil svůj post a stejně jako před čtyřmi lety kandiduje do sněmovny z druhé pozice hned za lídrem kandidátky Lukášem Černohorským. V rozhovoru, který Ondřej Polanský poskytl Parlamentním listům, bilancuje nad loňským nelehkým rokem a hovoří o tom, jakým výzvám budeme čelit v roce letošním.

posts/polansky-rouska.jpg
1. prosince 2020

Komentář Ondřeje Polanského: Spuštění elektronické dálniční známky skončilo fiaskem. Projekt za stovky milionů selhává, na novou éru na dálnicích zatím zapomeňme

Praha, 1. prosince 2020 – Dnes měla začít nová éra na českých dálnicích. Nezačala. Onou „novou érou“ měl být podle slov ministra (nejen) dopravy Karla Havlíčka ostrý start systému elektronické dálniční známky, který zlidověl v médiích pod názvem „eshop za 400 mega“. Kauza do nástupu koronaviru vesele plnila titulní stránky novin a pavučiny sociálních sítí. Dnes se jí popularity dostává podruhé, místo slavnostního představení nové známky jsme se ale opět dočkali jen parodie na to, jak řídit stát. Nejenže je celý systém nedotažený, jak vysvětlím níže, Ministerstvu dopravy se nepodařila ani tak jednoduchá věc, jako spustit e-shop včas. V podstatě okamžitě ho muselo kvůli problémům zase vypnout.

posts/dol-crossroad.jpg
23. listopadu 2020

Piráti žádají konec kanálu Dunaj-Odra-Labe včetně zrušení územní rezervy, která blokuje rozvoj měst

Ostrava, 23. listopadu 2020 – Piráti bojují proti stavbě kanálu Dunaj- Odra-Labe na všech frontách. Debata o tomto megalomanském projektu se opět rozpoutala poté, co vláda 5. října nečekaně schválila přípravu jeho první etapy tzv. oderské větve kanálu. Jen ta má vyjít na 15 miliard. Své rozhodnutí vláda nekonzultovala s vedením Moravskoslezského kraje ani starosty dotčených měst a obcí. Plánované splavnění Odry po Ostravu by přitom zásadním negativním způsobem ovlivnilo nejen životní prostředí, ale také infrastrukturu. Ostravští zastupitelé včetně Pirátů proto na svém zasedání 11. listopadu jednomyslně vyjádřili nesouhlas se záměrem zahájit přípravu Oderské větve vodního koridoru a požádali vládu o přehodnocení postoje k této vodní stavbě.

posts/polansky5.jpg
19. října 2020

Komentář Ondřeje Polanského: Vláda navýšila investice do dopravy. Opravdu se z krize proinvestujeme, nebo nás čeká jen další chaotické betonování?

Praha, 19. října 2020 – Vláda dnes schválila nový rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Na dopravní stavby a projekty by tak v příštím roce mělo jít o 5 miliard více než letos, celkem 127,5 miliard korun. Přestože vítáme snahu vlády se z krize proinvestovat, tato snaha by se měla řídit dlouhodobou koncepcí a mít jasně stanovené priority. To je ale bohužel přesně to, co chybí. Klidně se tedy může stát, že zatímco klíčové dopravní stavby se svého přestřižení pásky nedočkají, vyhodíme zbytečně miliardy třeba za první etapu kanálu Dunaj-Odra-Labe. O deset miliard narostly meziročně také běžné výdaje.

posts/ondrej-polansky.jpg
5. října 2020

Vláda chce nalít stovky miliard do koridoru Dunaj-Odra-Labe. Přínosy pro ekonomiku jsou sporné, ekologické dopady drtivé

Praha, 5. října 2020 – Vláda na dnešním zasedání schválila přípravy první části vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe. Celkové náklady na vybudování koridoru odhaduje studie proveditelnosti na 613 miliard korun, další stovky milionů ročně bude stát vynakládat na jeho údržbu. Záměr vybudování koridoru Dunaj-Odra-Labe je smutným dědictvím dob dávno minulých. Protestují proti němu místní starostové i občané, protože bude mít nevratný vliv na životní prostředí, vodní režim, krajinu a zlikviduje tisíce hektarů zemědělské půdy. Významná ekologická rizika navíc provází sporný ekonomický přínos díla.

posts/ondrej-polansky.jpg
13. května 2020

Garanční výbor přijal návrh Pirátů na povinné využívání elektronického stavebního deníku

Praha, 13. května 2020 – Hospodářský výbor Sněmovny dnes v rámci projednávání zákona o urychlení výstavby infrastruktury schválil pirátský návrh na uzákonění povinného využívání elektronické formy stavebního deníku pro velké stavby financované z veřejných peněz. Díky elektronickému deníku dojde k výraznému zvýšení kvality stavebních prací, posílení postavení státu v případě reklamací či soudních sporů a otevře se cesta k zavedení moderních metod BIM (informační model stavby) ve stavebnictví.

posts/ondrej-polansky.jpg
22. ledna 2020

Piráti nastartovali revoluci v parkování, změna zákona městům umožní pružně nastavit pravidla

Praha, 22. ledna 2020 - Co s parkováním v centru města, to je otázka, která pálí každou radnici. Sněmovna dnes schválila pozměňovací návrh pirátského poslance Ondřeje Polanského a poslankyně Zuzany Ožanové za hnutí ANO, který samosprávám umožní pružně nastavovat pravidla v parkovacích zónách. To dosud zákon neumožňoval a de facto tak bránil zavádění chytrých řešení v oblasti parkovacích zón.

posts/polansky3.jpg
10. června 2019

Ondřej Polanský: Stamiliardy pod kontrolou, elektronickému stavebnímu deníku dala vláda naději

Praha, 10. června 2019 – Vláda dnes dala neutrální stanovisko návrhu na změnu zákona o územním plánování a stavebním řádu. Účelem návrhu, který jsem inicioval, a pod který se podepsalo celkem 46 poslanců z různých poslaneckých klubů, je zavedení elektronického stavebního deníku a posílení možností kontroly a dohledu nad stavebními pracemi.

people/ondrej-polansky.jpg
20. prosince 2018

Pirát Polanský bude interpelovat ministra Ťoka kvůli dopravnímu kolapsu na D1

Praha, 20. prosince 2018 – Pirátský poslanec Ondřej Polanský bude dnes odpoledne interpelovat ministra dopravy Dana Ťoka ohledně dopravního kolapsu na D1 a zajištění pokračování stavby na dálnici. Reaguje tak na situaci na opravovaném úseku dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, kde vznikají od 12. prosince z důvodu zpoždění stavebních prací a očekávatelných zhoršených klimatických podmínek několikahodinové kolony.

posts/polansky-osn-1.jpg
1. března 2018

První Pirát na půdě OSN je z Ostravy: Ondra Polanský promluvil k migraci

„New York, New York!“ Známý hit Franka Sinatry si jistě připomněl Ondřej Polanský, poslanec Pirátské strany za Moravskoslezský kraj, po svém výstupu na plénu OSN v New Yorku. Svou první velkou zahraniční cestu v pozici předsedy Stálé delegace Parlamentu do Meziparlamentní unie doprovodil projevem na téma migrace. Tato problematika vyvolává kontroverze nejenom v Evropě. Nicméně jak řekl Ondřej:

posts/2017-12-08-lavka3.jpg
8. prosince 2017

Iniciativa Sepněme Moravskou

Iniciativu „Sepněme Moravskou“ jsme chystali pro komunální volby 2018 v Ostravě ještě daleko dříve, než někoho z nás napadlo, že bych se mohl dostat do Parlamentu. S radostí proto oznamuji, že dnes byla jak (znovu)založena místní buňka pirátské strany v Moravské Ostravě a Přívoze, ale také představen náš hlavní projekt.