Potvrzeno. Ředitelka základní školy Horymírova selhala
Ostrava, 13. dubna 2022 – Špatná atmosféra na pracovišti. Nedostatky ve strategickém řízení. Neřešení problémů se slabými pedagogy. Učitelé s připravenými výpověďmi a nabídkami práce na jiných školách. I to vyplývá z kontroly na ZŠ Horymírova, kterou zveřejnila minulý pátek Česká školní inspekce na svých webových stránkách. Ta není vůbec lichotivá. Pedagogický sbor je podle ní kvalitní, ale řízení školy vykazuje mnoho nedostatků.
Dusno na základní škole Horymírova: polovina učitelů zvažuje opuštění školy
Ostrava, 17. března 2022 – Prostředí plné teroru, šikany a zastrašování. Tak popisuje atmosféru na základní škole Horymírova velká část zaměstnanců. Na protest proti chování ředitelky Miroslavy Škaldové chce školu opustit 22 z 38 pedagogů. Nespokojení zaměstnanci školy nedávno adresovali zastupitelům obvodu Ostrava-Jih petici, kde si stěžují na několik měsíců trvající problémy na pracovišti včetně porušování zákoníku práce a bossingu ze strany ředitelky. Množí se i stížnosti z řad rodičů. Celkově jde o neuvěřitelných 62 stížností na chování ředitelky týkajících se hospodaření, výuky i vztahů.
Podpora distanční výuky v kraji kulhá, chaos pokračuje: rodiče nezvládají zajistit online výuku
Ostrava, 13. října 2020 – Druhá vlna koronaviru opět zasáhla do provozu škol. Od zítřka zůstanou doma nejen středoškoláci, ale také žáci škol základních. Opakuje se tak situace z jara a pravidlo „kdo je připraven, není překvapen“, teď platí víc, než kdy jindy. Vzorem v přípravě na podzimní vlnu koronaviru ve školách může být Ostrava. Pirátská náměstkyně pro školství a sport Andrea Hoffmannová ostravské žáky nenechala na holičkách a prázdniny využila pro zajištění podpory distančního vzdělávání na základních školách. Postaráno bude také o záchranáře a zdravotníky, jejich děti se budou od zítřka učit na ZŠ Ukrajinské, Březinově a Ostrčilově, aby rodiče mohli dál pomáhat. Střední školy, jejichž zřizovatelem je kraj, jsou na tom ale o poznání hůř.
Arnoštovo okénko: České školství za doby pandemické
Napsat nový díl „Arnoštova okénka“ je v dnešní době záležitost poněkud komplikovaná. Doba je extrémně turbulentní, situace ve školství se mění každým dnem a kdykoli jsem se pokusil začít psát, mohl jsem svůj pokus za pár hodin hodit do smetí. Myslím si však, že je několik věcí, které je třeba nyní vypíchnout. Pokusím se proto shrnout aktuální události ve školství za poslední měsíc a nastínit pozitiva i negativa výhledů do blízké budoucnosti.
Arnoštovo okénko: Co všechno dělá a jak dlouho pracuje učitel?
V poslední době byla opět otevřena oblíbená debata na téma, zda mají učitelé dostat přidáno. V tomto státě je už od devadesátých let zvykem většiny vlád veřejně hlásat, že její dlouhodobou prioritou, na rozdíl od těch předešlých, zvýšení vzdělanosti společnosti, podpora učitelské profese a zvýšení platu učitelů zhruba tak, aby měli průměrný plat mezi ostatními vysokoškolskými absolventy. Letos však vidíme opět a znovu, jak to probíhá v reálu.
Arnoštovo okénko: Povinná maturita z matematiky. Ano či ne?
Téma, kterým bych rád svůj nový blogu otevřel, je, v poslední době často diskutovaná, myšlenka povinné státní maturity z matematiky. Než se dostanu k vlastnímu názoru na věc samotnou, zkusím nastínit několik klíčových myšlenek, které asi znáte, ale které jsou pro problém důležité.